f

Hulp nodig? Wij helpen graag

Hoe push ik een dienst naar een ander account?

Je hebt een aantal diensten in je account staan die je niet gebruikt. Iemand die ook klant is bij Neostrada wil ze graag overnemen. Dankzij onze gratis push functie hoef je niet moeilijk te doen met verhuiscodes, maar kan je die diensten gemakkelijk pushen naar het account van een andere klant.

Belangrijk

  • Een domeinnaam en een hostingpakket zijn 2 losse diensten die gescheiden van elkaar gepushed kunnen worden.
  • Wanneer je alleen een domeinnaam pushed gaan de bestanden van je website niet mee, deze blijven in het pakket staan. Als je de website zelf ook wilt overdragen dien je het gehele hostingpakket ook te pushen of handmatig de bestanden en databases over te zetten. 
  • Een domein of pakket wat is opgezegd kan niet gepushed worden. Mocht je een opgezegde dienst willen pushen zal je dus eerst de opzegging moeten annuleren via het tandwieltje en vervolgens Opzegging annuleren.
  • Accounts van Resellers kunnen niet los worden gepushed. Neem contact op met support@neostrada.nl als je een cPanel account van een Reseller account wil pushen.
  • Cloud servers kunnen niet worden gepushed. Neem contact op met support@neostrada.nl als je een Cloud VPS wil pushen naar een andere account.

Stappenplan

Stap 1. Log eerst in het account waar de diensten vandaan komen. Dit zal dus de beheerder van dat account moeten doen. Dit gaat via onderstaande methode:

  • Log in op het klantpanel: https://www.neostrada.nl/inloggen.html
  • Ga naar Domeinnamen & Webhosting
  • Klik op het tandwiel-icoontje naast de domeinnaam/webhostingpakket welke je wilt overzetten
  • Klik op Domein pushen (domeinnaam) of Pakket pushen (webhosting)
  • Vul het e-mailadres in van het account waar de je dienst naartoe wil pushen
  • Vink Ja aan
  • Klik op Pushen

Stap 2. De gebruiker waar de dienst naartoe gaat zal dan ook moeten inloggen en de push moeten accepteren. Hiervoor volgt de accepterende partij de volgende stappen:

Stap 3: De gebruiker die de push heeft gestart moet de wijziging nu ook nog accepteren. Hiervoor volgt de beheerder dezelfde stappen als bij stap 2.

Stap 4. Hoera! Het proces is afgerond en de domeinnaam of webhosting is nu naar naar het andere account verplaatst.

 

Dit kennisbank artikel is voor het laatst bijgewerkt op 1 augustus 2019

Heeft dit artikel je geholpen?

Status

Ga naar onze statuspagina voor een overzicht van recente storingen en onderhoud.

Openingstijden

Maandag — donderdag 9:00 — 21:00
Vrijdag 9:00 — 17:00
Zaterdag — zondag 10:30 — 17:00