Hulp nodig? Wij helpen graag

Hoe kan ik mijn diensten opzeggen?

Bij Neostrada kun je al jouw diensten opzeggen via ons klantenpanel. In dit artikel leggen we uit hoe je je pakket/domein kunt opzeggen en waar je rekening mee moet houden. Na het opzeggen blijven je diensten actief tot aan de verlengdatum van de betaalde termijn.

Opzegtermijn van 30 dagen

Neostrada hanteert een opzegtermijn van 30 dagen. Wanneer je opzegt na de 30 dagen opzegtermijn is het pakket/domein verlengd en krijg je hiervoor een nieuwe factuur.
Tijdens de 30 dagen periode voor de verlenging zal de opzegmogelijkheid ook tijdelijk uitgeschakeld zijn, neem in dat geval dan contact op met administratie@neostrada.nl om te kijken wat er nog mogelijk is.

Opzegging via je klantenpanel

Aangezien er meerdere soorten diensten bij Neostrada zijn zullen we apart de onderstaande diensten benoemen qua opzegging:

  • Webhosting
  • Domeinen
  • Cloudhosting
  • cPanel licenties
  • SSL-certificaten

Let op! Mocht je je wachtwoord niet meer weten van je klantenpanel lees dan in het artikel Hoe kan ik het wachtwoord van mijn klant account wijzigen? hoe je het wachtwoord kunt resetten.

 

Webhosting opzeggen

Voor het opzeggen van je webhostingpakket voer je onderstaande stappen uit.

- Log in op het klantenpanel van Neostrada.

- Klik op Diensten.

- Klik op het potlood-icoontje bij je domein waaronder ook je webhosting pakket vermeld staat.

- Klik op het tandwiel-icoontje bij je pakket.

- Klik op Pakket opzeggen.

- Geef een reden op en vink aan dat je zeker weet dat je het Pakket wilt opzeggen.

- Klik op Opzeggen en de opzegging van je pakket wordt uitgevoerd.

Let op! Houd er rekening mee dat dit alleen het hostingpakket opzegt, het domein wordt door deze handeling niet opgezegd.

Webhosting opzeggen

 

 

Domeinnaam opzeggen

Let op! Indien je aan dit domein een pakket gekoppeld hebt, dien je deze eerst op te zeggen aan de hand van de stappen hierboven. Wil je het pakket niet opzeggen? Neem dan contact op met support@neostrada.nl zodat we met je kunnen meedenken aan een passende oplossing.

Voor het opzeggen van een domeinnaam voer je onderstaande stappen uit.

- Log in op het klantenpanel van Neostrada.

- Klik op Diensten.

- Klik op het tandwiel-icoontje bij je domein.

- Klik op Domein opzeggen.

- Geef een reden op en vink aan dat je zeker weet dat je het domein wilt opzeggen.

- Klik op Opzeggen en de opzegging wordt uitgevoerd.

Let op! Als je een domeinnaam verhuist dien je het domein na de verhuizing ook nog op te zeggen via bovenstaande stappen.

Domeinnaam opzeggen

 

Cloudhosting opzeggen

- Log in op het klantenpanel van Neostrada.

- Klik op Cloud servers.

- Klik op het tandwiel-icoontje bij je cloudhosting pakket.

- Klik op Cloud opzeggen.

- Geef een reden op en vink aan dat je zeker weet dat je het pakket wilt opzeggen.

- Klik op Opzeggen en de opzegging wordt uitgevoerd.

 

cPanel licentie opzeggen

- Log in op het klantenpanel van Neostrada.

- Klik op Overige diensten.

- Klik op het tandwiel-icoontje bij je VPS -> cPanel dienst.

- Klik op Dienst opzeggen en de opzegging wordt uitgevoerd.

 

Managed pakket (24/7 Managed, Updates/Support, Updates) opzeggen

- Log in op het klantenpanel van Neostrada.

- Klik op Overige diensten.

- Klik op het tandwiel-icoontje bij je Cloud -> Managed 24/7.

- Klik op Dienst opzeggen en de opzegging wordt uitgevoerd.

 

SSL-certificaten opzeggen

Het opzeggen van je verzekerde SSL certificaat kan enkel wanneer deze al is uitgegeven. Is je SSL certificaat aanvraag/verlenging nog in behandeling dan kun je per e-mail contact opnemen met administratie@neostrada.nl. Voor reeds uitgegeven certificaten volg je de onderstaande stappen:

- Log in op het klantenpanel van Neostrada.

- Klik op SSL Certificaten.

- Klik op het Oog-icoon, je komt nu op de pagina van het certificaat uit.

- Klik onderaan de knop Opzeggen en de opzegging wordt uitgevoerd.

 

Overige diensten opzeggen

Voor het opzeggen van diensten die niet op deze pagina vermeld worden kun je contact opnemen met administratie@neostrada.nl.

 

Opzegging ongedaan maken

Mocht je een opzegging ongedaan willen maken volg je onderstaande stappen:

- Log in op het klantenpanel van Neostrada.

- Klik nu op een van de onderstaande opties:

 -- Diensten; indien domeinnaam of hostingpakket.

 -- Cloud Servers; indien cloudhosting.

- Klik op het tandwiel-icoontje.

- Klik op Opzegging annuleren en de opzegging wordt geannuleerd.

 

Dit kennisbank artikel is voor het laatst bijgewerkt op: 28 november 2023

Heeft dit artikel je geholpen?

Status

Ga naar onze statuspagina voor een overzicht van recente storingen en onderhoud.

Openingstijden

Maandag — vrijdag 9:00 — 17:00